پاکشو
اخبار

اولین کارخانه تولید پودر لباسشویی سبک در افغانستان

By 1398/09/27No Comments

 

یکی از ماموریت های گروه صنعتی پاکشو توسعه تولید محصولات در کشورهای همسایه به منظور ارتقا سطح کیفی بهداشت در منطقه است و اینبار همکاران شرکت دنیا اینترنشنال گروپ با همکاری و بکارگیری نیروی انسانی بومی به استقرار و افتتاح اولین کارخانه تولیدی پودر لباسشویی سبک در افغانستان دست زدند.

وقتی سخن از رفاه اجتماعی، تامین بهداشت و فرهنگ نان آوری بجای شیوع فقر، بیماری و فرهنگ نان قرض گیری می شود، در این دوران بحران اقتصادی و فرهنگی بعضاً بحث محدود به کلام می ماند. در حالی که جامعه امروز محتاج بکارگیری ایده هاست نه صرفا ایده پردازی. درحقیقت آرمانی عمل کردن همتی بی وقفه و عزمی نامتناهی فارغ از تنوع و تفاوت قومی ونژادی می طلبد. ماموریتی که گروه صنعتی پاکشو را موجب کرد که آنچه پس از سالها برای هموطنان خود به ارمغان آورده بود را حال به همنوعان خود تقدیم کند و فارغ از مرزهای جغرافیایی، عامل رفاه اجتماعی، ایجاد اشتغال و ارتقا سطح کیفی و سلامت کشورهایی شوند که سالها و چه بسا قرنها در خاک مشترک هم زیستی داشته اند.

 

کارخانه پودر لباسشویی

 

اواخر آبان 1398، گروه صنعتی پاکشو ماموریت خود را بر این اساس با افتتاح اولین کارخانه تولید پودر لباسشویی سبک در افغانستان با حمایت شرکت مهد سرمایه گذاری خاورمیانه و شرکت دنیا اینترنشنال گروپ اجرایی کرد. این شرکت پیشتر با افتتاح کارخانه هایی به شرح ذیل در بازار افغانستان به فعالیت می پرداخت.

  • کارخانه تولید مایعات شوینده در کابل
  • تولید ظروف پلاستیکی درب پوش و پریفوم بهداشتی در کابل

مراسم افتتاحیه کارخانه تولید پودر سبک  

 

حضور مدیران عامل گروه صنعتی پاکشو، شرکت مهد سرمایه گذاری خاورمیانه و شرکت دنیا اینترنشنال گروپ در این مراسم، گرما بخش تحول تاثیر گذار در صنعت افغانستان و قوت قلب کارکنان سخت کوش بود. در ابتدا ادای احترام به سرود ملی هر دو کشور سرآمد مراسم بود. بعد از مراسم تشریفات، مدیرعامل شرکت دنیا اینترنشنال، آقای مهندس اسعدی از زحمات 8 ماه و مشکلاتی که با پیگیری و تلاش از سر راه این پروژه برداشته شد با حضار سخن گفتند.

 

سخنرانی مدیر عامل کارخانه

 

سپس آقای دکتر سزاوار ذاکریان مدیرعامل شرکت مهد سرمایه گذاری خاورمیانه از فعالیت و توسعه صنعت بهداشت و شوینده بر اساس ضرورت آن در فرهنگ اصیل دو کشور و باور اسلامی بر پاکیزگی تقدیر کردند. ایشان اظهار خرسندی کردند که شرکت های گروه صنعتی پاکشو و مهد سرمایه گذاری خاورمیانه امروز می تواند به ماموریت خود در منطقه بپردازند. ایشان افزودند کارآفرینی و رفاه عمومی در خارج از مرزهای کشور، بالاخص در کشور دوست و برادر افغانستان یکی از این اهداف محقق شده است. این مراسم در خاتمه با بازدید از خط تولید و آزمایشگاه کارخانه به پایان رسید.

 

کارخانه پودر سبک

 

مشخصات کارخانه تولید پودر لباسشویی سبک

 

کارخانه تولید پودر سبک افغانستان  با سرمایه اولیه 5 میلیون دلاری در شهرک صنعتی هرات بنا شد. این شرکت قادر به تولید 2 تن در ساعت ( با رویکرد افزایش ظرفیت به 40 تا50 هزار تن در سال) پودر شوینده است. بهره برداری و تولید در این کارخانه، اشتغال و همراهی 35 نیروی بومی را به همراه داشت. این همراهی و همکاری به دستان نیروهای انسانی بومی نیاز 50 درصدی مردم افغانستان به را تامین خواهد کرد.

 

کارخانه افغانستان

 

این برنامه تولیدی حتی صادرات پودر لباسشویی سبک را برای مردم افغانستان و نمایندگان ما در آینده نزدیک دور از دسترس نمی بیند. این شرکت با رویکرد آینده نگری و به امید توسعه محصول در سطح بین المللی به آموزش دانش آموزان افغان برای آینده صنعتی روشن تر در این کشور می پردازد. به امید رونق کسب و کار همکاران سخت کوش در گروه صنعتی پاکشو  و شرکت دنیا اینترنشنال گروپ و همه برادران پرتوان افغان در پروژه تولید پودر سبک در افغانستان.

 

حمایت گروه صنعتی پاکشو از روز دانش آموز

نظر بدهید